IndeksFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 *REGULAMIN*

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Namid

Istota Świata

avatar



PisanieTemat: *REGULAMIN*   Pią Kwi 17, 2015 11:02 am







♣ Regulamin ♣

I. KONTO

1. Rejestrujesz się imieniem i nazwiskiem - jako człowiek możesz mieć nazwisko, jakie chcesz, ale Inni mają z góry ustalone nazwiska, które są opisane w rasach. Niektórzy inni mogą też być zarejestrowani samym imieniem. Jeśli nie masz pomysłu na nick to wpisz: Zastanawiam (względnie z numerkiem, gdy już jakieś jest).
2. Dozwolone są jedynie realne avatary o wymiarach 200px szerokości na 320px wysokości. Ewentualne odstępstwa kolorystyczne oczy/włosów i ubrań opisujecie w "Widzicie" w Pole Profilu. Tak samo swój wygląd po przemianie - jeśli Inni.
3. Konto użytkownika, który nie założy Karty Postaci w ciągu 7miu dni od rejestracji, zostanie usunięte - chyba, że user napisze w Nieobecnościach zgłoszenie - wtedy jego poślizg będzie usprawiedliwiony. Napoczęte KP usuniętych lądują w Archiwum - nie kasujemy ich, spokojnie!
4. Postaci nieaktywne w fabule przez miesiąc, będą zdejmowane z wysokich stanowisk, jeśli takie posiadały, a po tygodniu od tego czasu, przenoszone do nieaktywnych. Wyjątkiem są osoby, które miały zgłoszenie w Nieobecnościach, usprawiedliwiające zniknięcie.
5. Konta nieaktywne przez 2 miesiące, bez usprawiedliwienia Nieobecności będą usuwane, lub jeśli to kanony/postaci istotne dla fabuły - przekazywane na Bazarek Postaci.
6. Konta-Reklamy będą usuwane natychmiast.
7. Rejestracja z avatarem aktora XYZ nie oznacza, że należy on do Was. Trzeba go zarezerwować w Wizerunkach aby mieć pewność, że nikt go wam nie odbierze.
8. Można posiadać maksymalnie 4 konta postaci. Chyba, że są aktywne i user ich nie zaniedbuje.
9. Zaniedbywanie multikont może grozić ich usunięciem - przynajmniej logujcie się nimi raz na 3 dni, nawet jeśli nie macie z kim pisać lub weny. No i postarajcie się trochę. Wejdźcie gdzieś, zagadajcie. Cokolwiek.
10. Po śmierci wizerunek postaci martwej może być ponownie wykorzystany przez użytkownika, do którego należał (ma czas na decyzję: 2 tygodnie, po upływie terminu wizerunek jest wolny do przejęcia). Martwe postaci nie są usuwane. Trafiają do naszej bazy martwych, tak jak i ich tematy. User, do którego należał zmarły ma bonus przy założeniu kolejnej postaci: +5 fasolek na start z nową postacią, +1 umiejętność na start i 1 specjalny przedmiot fabularny.


II. FABUŁA

1. Nie można pisać w Fabule bez zaakceptowanej karty postaci. Można, jednak udzielać się na chacie i offtopie. Nie zakładacie też kodeksów i innych tematów do postaci.
2. Dozwolona jest bilokacja (ale jest "ale"). Możecie być na fabule w dwóch różnych miejscach, jeśli jedna z waszych fabuł idzie wolno lub ktoś nie odpisuje. Niemniej druga rozpoczynana rozgrywka, zawsze musi być opisana, czy ma miejsce przed, czy po prowadzonej już fabule - naturalnie jeśli zdarzy się na poprzedniej fabule coś co powinno wpłynąć na drugą grę... Natychmiast ją kończycie i uznaje się, że była nieco przed. To dość kłopotliwe dlatego raczej unikajmy bilokacji.
3. Minimalna długość posta to 5 zdań złożonych.
4. Piszemy tutaj "realistycznie". Czyli można umówić się na wspólne pisanie z kimś, ale niech nie dziwi was, jeśli do tematu dołączy ktoś na 'trzeciego'. Wy również możecie wbijać się innym do tematów. Nie ma w tym nic złego i nienormalnego. W życiu nikt was nie pyta, czy może wejść do kawiarni, w której akurat siedzicie. No chyba, że piszecie w jakimś prywatnym miejscu, a nie publicznym. Czemu to służy? Zapobieganiu blokowania i sytuacjom, kiedy user nie ma z kim pisać.
5. Staramy się pisać poprawną polszczyzną. Do poprawy błędów i interpunkcji polecam stronę Language Tool.
6. Dialogi zaznaczamy pogrubieniem lub kursywą, bądź kolorem.
7. Wyjście z tematu zaznaczamy pisząc na koniec posta: z/t.
8. Nie wolno wchodzić do tematu i wychodzić z niego w jednym poście - wyjątkiem jest miejsce zamieszkania postaci, lub gdy napisaliście gdzieś, ale długo nici z gry, możecie wyjść w tym samym poście.
9. Zachowujemy kulturę pisania. Przeklinanie postaci cenzurujemy (np. ku*wa). Treści "18+" odznaczamy pisząc "18+" na początku posta, a treści ukrywając w bbcode "spoiler".
10. Prywatne przemyślenia i komentarze jako userzy możecie pisać w "()" nad postem, albo w ogóle - na fabule nie piszecie jako userzy.
11. Informator Postaci określa wasze prawa oraz prawa MG/Administracji względem waszej postaci.
12. Userzy mogą zakładać zwykłe tematy fabularne na forum, ale administracja zastrzega sobie prawo do ewentualnego przeniesienia ich lub wycofania, jeśli nie będą pasować do forum.
13. Jeśli piszecie w kilka osób w temacie, z czego dwie rozmawiają ze sobą, a reszta nie ma z nimi bezpośredniego kontaktu, to bez nawet najmniejszego czekania, te dwie rozmawiające osoby, mogą ominąć "kolejkę" i sobie dalej pisać. Z kolei gdy wszystkie razem rozmawiają to dajcie chociaż jeden dzień userowi na odpis, potem możecie go pominąć, a on nadrobi - chyba, że ustalicie sobie jakoś inaczej. Ważne by nie dusić userów, bo nie każdy przesiaduje 24h na forum, ale z drugiej strony nie będą np. trzy osoby czekać 3 dni na odpis jednej postaci.
14. Ludziom nie wolno wchodzić na Dziedziniec - mur i bramy to utrudniają po za tym. Jedynie mogą chodzić po wydzielonej części Rynku dla Ludzi. Wstęp na Dziedziniec grozi bowiem śmiercią, a Ludzkie Prawo tam nie działa. Inni stoją Ludziom na drodze... są zbyt potężni i traktują ziemie jak swoje, a ludzie woleliby je zagarnąć. Myślą inaczej i mimo przyjmowania ludzkiego kształtu, jedzą ludzi niekiedy. Strach paraliżuje.
15. Inni mają zakaz opuszczania Dziedzińca. Bez pozwolenia Przywódcy Dziedzińca lub Konsula nie mogą wychodzić na miasto - zresztą Inni w mieście może wywołać ataki paniki, popłoch i zamieszki. Jest też łatwym celem dla bojowników. Oczywiści można próbować się wykraść, ale należy liczyć się z tym, że Inni stronią od Ludzi. Plus zostanie taka osoba pewnie zakablowana, a może nawet zginąć.
Na Dziedzińcu Inni mają wszystko czego potrzebują na wielohektarowym Dziedzińcu pełnym lasów, zagajników i zbiorników wodnych. Stada saren, liski, zające, gęsi, roślinki i w ogóle natura - czyli to co jest dla nich najbliższe i ważniejsze od dziwacznych, ludzkich luksusów i zwyczajów. Ludzie są źli... to najeźdźcy.. durne małpy. Mięso..

III. USERZY

1. Prosimy o zachowanie odpowiedniego poziomu kultury. Forum to nie miejsce na wasze kłótnie, uprzedzenia, sprzeczki i wyzwiska. Prosimy nie głosić też treści rasistowskich i politycznych.
2. Aktualizujcie informacje o swoich postaciach, ale pamiętajcie, że co lubi postać waszego rozmówcy, czy jak ma na imię - nie wiecie tego, dopóki ta postać nie powie tego waszej postaci. Nie jesteście medium.
3. Obowiązkowo uzupełnijcie pola profilu dotyczące waszej postaci.
4. Postów Postaci Specjalnych nie wolno ignorować - tak samo MG i Administracji. Chyba, że w Informatorze odznaczyliście odpowiednie pola, to pewne eventy nie muszą was obchodzić.

IV. INNE

1. Chat to nie miejsce na reklamowanie innych for, kłótnie, czy wyzwiska. Nie zamieszczajcie tam też pytań czy ważnych info, bo chat szybko się aktualizuje, a archiwum czyści, więc nie przetrwają.
2. Możecie posiadać rodziny na forum i szukać jej członków, ale nie przesadzajcie i nie zróbcie z całego forum braci i sióstr.
3. Każdy użytkownik może zakładać nowe tematy - i w fabule, i w offtopie itp.
4. Członkowie Administracji są tylko ludźmi. Mają prawo do żartów, problemów, pomyłek. Nie są nieomylni, ani odporni na nalot bombowy. Dlatego prosimy ich nie bombardować. Każdy admin, MG itp. jest sobą na forum, ale gdy wypełnia swe obowiązki, jest zdystansowany i neutralny, co nie powinno Was irytować. Ma też prawo zwrócić wam uwagę - robi to nie by Wam utrudniać życie, ale dla dobra Was i forum. Prosimy o wyrozumiałość.
5. Administracja z Mistrzami Gry mogą naruszyć któryś z punktów Informatora, jeśli nie ma innego wyjścia. Np. jeśli nie chcesz być nigdy uwięziony, a wpakujesz się z kradzionym towarem na policjantów lub z trupem na ramieniu, to.. cóż.. dziwne by policja cię nie zgarnęła, czyż nie? Ale to tylko przykład.
6. Forum żyje tylko dzięki Wam - Userom, a nie Administracji - my jesteśmy tutaj dla Was, by utrzymać forum jakoś w ładzie i by nie było nudno. Nie zmienia to jednak faktu, że najważniejszą zasadą jest dobra zabawa bez względu na to, co się wydarzy (nawet jeśli Meg puści pawia na forum! Odgarnijcie go z monitorów i grajcie dalej! xD), a także nie zmienia to faktu, że to od Waszego zaangażowania, pomysłów, wkładu i chęci zależy czy forum będzie się rozwijało, czy nie.
To znaczy, że powinniście patrzeć na ruch na forum i aktywność nie na zasadzie "poczekam aż inni napiszą". Jeśli będziecie czekać na innych itp. to oni też będą czekać i mamy błędne koło. Tak fora padają - gdy ludzie patrzą na ilość aktywnych userów i kto zaczyna na fabule. Ale wystarczy, że zmienicie podejście, a forum będzie wciąż aktywne i żywe - nawet tylko dla kilku osób, bo każde forum musi jakoś zacząć.


Powrót do góry Go down
 

*REGULAMIN*

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Regulamin Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart
» Regulamin Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart
» Recepcja
» Łowcy Wampirów
» Regulamin eventowy

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Others PBF :: Organizacja :: 
Mechanika Gry
-